Hela veckan var en helg

Hur kommer det sig att de stunder när man har massa saker att ta tag i, är de stunder då man inte tar tag i något?

Man sitter och känner sig stressad och vet inte vart man ska börja, till slut så har dagen gått och man har inte fått något gjort eller ens påbörjat. Ibland när jag är riktigt duktig (eller riktigt stressad) så brukar jag skriva listor med alla sysslor jag måste ta tag i (mest för att det är så skönt att kryssa för alla sysslorna en efter en, allt eftersom jag blir klar).

Men i stora drag så tycker jag att det funkar. Sitter du hemma och har en miljon saker att göra eller ta tag i som du helst vill slippa. Skriv upp allt på ett papper, punkt efter punkt. Då vet du iallafall vad du ska börja med - punkt ett.

Ett tips är att inte bara skriva upp tråkiga och jobbiga saker. Låt en punkt vara "måla naglarna", det fixar man rätt lätt. Så när du är klar med det så får du kryssa för det på listan och känna dig duktig eftersom sysslorna blir allt färre.

Idag är dagen före skolan börjar, eller i en mer deprimerande version - sista dagen på sommarlovet.
och jag har funderat jättelänge men har fortfarande inte kommit på vart tiden har tagit vägen..

puss på det rätta stället
with love/josefin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0