första advent

idag tändes det första utav de fyra ljusen - det är första advent. Därför måste jag krypa in i vinden och slita ut gammalt krims och krams och beundra hur något så fult (gammalt "pyssel" från dagis och handmålade tomtar från mormor) samtidigt kan vara så fint.

Det var julskyltning i stan idag tydligen, vi åkte dit. Men jag har liksom inte kommit på vad det var för skillnad mellan en vanlig dag på stan och idag om man bortser från att korvkiosk mannen mer var korvkiosk männen (skitmånga!) och att affärerna var öppna längre än de brukar på söndagar? Hela Halmstad strosade omkring utan mål och frös lite.

Vi dök in på morfars och beställde något varmt och satt där och allmänt mös! Vad mysigt det är med jul. Jag hörde dessutom en jullåt på radion idag och blev förvånadsvärt pepp utav att höra den gamla dengan igen.

Nyss skaffade jag msn åt mamsen, hon stod mest jämte och ba; jaha..okej.. Sen helt plötsligt så har hon skaffat sig en visningsbild och började skicka vibbar och bytat teckensnitt och fnissar högt över alla de roliga blinkersarna hon spammar mig med. Haha, sån liten nörd.

puss på det rätta stället
with love/josefin ♥

Kommentarer
Postat av: caroline

haha, jag har inte en jävla aning om vad jag svarade till sofie, haha. men jag tycker i alla fall om att äta räkor på till exempel smörgåstårta (y). har dock aldrig smakat det i thaimat tex. aldrig varmt heller för den delen. men måste nog testa i år (:

2008-11-30 @ 22:47:05
URL: http://carolii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0