the cure,the thrills,the kooks,razorlight

the kooks;

Ge mig en man med busiga ögon under vilt ruffsigt hår. I Svettig t-shirt under skinjackan.
Med en röst som kan sjunga med en hand som skriver sina egna låtar. Med en mun som talar med stark brittisk dialekt. Med ett leende som är snett. En man som har en gittarr i handen.
  

Erica påminde mig om the kooks så jag började rota bland gamla skivor och hittade det ena efter det andra. thecure thethrills thekooks razorlight (klicka på läknarna så kommer ni till min favorit eller en av mina favorit låtar från varje band) Jag sitter med ett leende på läpparna och är helt nostalgisk, som jag dansat, sovit, sjungt till och med dessa låtar! Absoluta favoriter. The Thrills slår nog allt, "so much for the city" albumet,  oh mumma!

puss på det rätta stället
with love/josefin ♥ 

UPPDATERING: äh, fan vad kasst klipp det var på razorlight - golden touch. Det är uppenbarligen inte orginalet. Klicka fram orginalet av golden touch låten ist om nån känner för det, jag orkar inte byta länk sry.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0