tokigt

Jag har lust att måla. Varför fan slutade jag i konsten? Jo Lovisa slutade ju. Så var det. Men endå. Innan var färg, paletter, stativ, penslar och grejs högst på min önskelista nu kan jag knappt måla streckgubbar känns det som. Apprå på önskelista, mamma kom upp här igår med en finurlig min och sa att "jo josefin nu är det snart dags att skriva en önskelista". Jag spräckte spänningen med en gång och sa att "jo det vore fint om du kunde pröjsa klänningen från stylebystars och så ska jag leta efter en Tritoni klocka i Birmingham dårå".  Så vi beställde hem, min klänning, helt kalas. Hoppas den passar och anländer innan jag åker till Lubeck och england osv (vilket den trodligen inte kommer, FAN! är det ens öppet på posten den dagen jag kommer hem från england. Röd, svart, grå javafan det heter är det inte en sån ledig dag dagen innan nyårsafton?)

Efter det lilla samtalet kikade mamma runt i mitt rum och uttalde orden ännu en gång denna senaste månad "ska du inte ta och ta ett röj här snart" (med extra "r" i rrrröj!) Jag tänkte börja men hittade ett fotoalbum - ett på mamma och daddy. Fast då hette de inte så, då hette de bara madde och nick. Deras tid innan oss skitungar. Får helt enkelt ta ett rrrröj idag istället och plugg har jag också. Det är planerna inför min kommade vecka, Röj och plugg.

puss på det rätta stället
with love/josefin ♥

Kommentarer
Postat av: caroline

det är ingen röd dag dagen innan nyårsafton :) och nyårsafton är ingen röd dag den heller (:

2008-11-25 @ 18:41:17
URL: http://carolii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0