åk med mig





det ser ut som vykort! Bild 3 är från toppen av ett berg från en vandring.
bild 4. är min far som ungkarl uppe på ett berg i nya zeeland efter en annan lång vandring.

förlåt för alla mina "oh-vad-kul-och-resa-inlägg" men jag kan inte behärska mig. Jag har tjatat och frågat en del om bilder från mina föräldrars jorden runt resa. Men något fotoalbum från det existerar inte, de har alla bilder som diabilder istället. Så vi satte upp "skärmen?", (som en stor duk ungefär) och satte igång partyt. Igår kväll var det.
och vilka bilder! visst visste jag att det finns andra platser på jorden som är helt olikt hemma, halmstad, halland, sverige. Men Indien, nya zeeland, australien, thailand, hong kong jag vet inte.. men det kändes så extremt. Extremt annorlunda och extremt bra. Vilka platser!

Dessutom fick jag hela historien dag för dag beskriven för mig då jag snart läst ut min mammas dagbok hon höll under hela året (2 första bilderna) De sov på stränderna under bar i himmel med kängrur och dingos som grannar, med solen som väckarklocka i australien en del nätter.

Dessutom kollade vi på diabilder från Frankrike 1993, och åter igen - wow vilka platser! 

puss på det rätta stället
with love/josefin ♥

Kommentarer
Postat av: Hanna Thidholm

det var sjukt kul! :)

2008-11-28 @ 15:03:17
URL: http://hannathidholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0