Stockholm

Jag ska ta mig tiden och berätta lite om resan. Jag kan snabbt och enkelt sammanfatta den med ett ord - underbar.
Men lite mer detaljerad än så ska jag vara. Det hela började med en tidig onsdags morgon, vi tog oss till Halmstads flygplats och mycket riktigt som Noeline hade berättat den var verkligen petit! Ett rum ungefär. Vi köpte en stand by biljett så flög vi iväg i ett petit plan. Vi och alla buisness men.
Väl på arlanda drygt 50 minuter senare svänger vi runt hörnet och möter ett par gigantiska ögonbryn. Där står ju Lasse Åberg, men mer kännd (tycker jag) som Trazan Apanson och Stig-Helmer Olsson i en kö på Arlanda. Woho en kändis, haha! Jag och Noeline virrar runt och hämtar våra väskor från rullbandet och hamnar sedan på T-centralen, med instruktioner att ta oss till Odenplan med tunnelbanan för att möta upp Emma, noelines syster. Svish vi snurrar runt och kommer fram (:
Sen var det bara att hitta lägenheten vilket också gick kalas. Vi lånar Emmas lägenhet som består av en toalett ett rum och ett ännu mer petit kök. Men fönsterna i lägenheten var allt annat än petit. Vi satt i dem nästan varje morgon och åt frukost, solen sken varje morgon in genom dem och utsikten var hur mysig som helst. Första dagen packade vi upp (dvs. stökade ner hela lägenheten) och åkte ner till slussen. Vi gick på Götgatan och och hälsade på kungen lite vi gick i hela Gamla stan, som är hur fint som helst!!!
Vi kom aldrig på vad vi skulle äta till kvällsmat så vi köpte chips och läsk som vi åt på ett torg högt upp över staden efter att åkt Kristina hissen och kollade på sthlm by night, sthlm by night haha. När vi åkte hem igen har jag ingen aning om.


snygga skivan vi gjorde och lyssnade sönder varje dag

Våra fönster som vi satt i, jag syns i bakgrunden vilket var medvetet på den första bilden

"King of stockholm, king of stockholm!"
Det sa de ryska turisterna till mig och noeline när vi stod såhär.
Vi sa "queen of stockholm om vi får be"


Dag två, det var en torsdag, det var vår galna shopping dag. Jag och Noeline tömde våra plånböcker och hade hur kul som helst. Under hela resan köpte jag;
Miss sixty jeans,
en väska, en skinnjacka och en kofta från Zara,
ögonskuggor i svarta och gråa toner från IsaDora,
örhängen från Topshop,
en mössa och spettstopp från Monki,
parfym från Tommy Hilfiger, t-shirt från H&M, ja det var allt tror jag. + bio biljetter (mamma mia), resturang besök, buss & tunnelbanekort och mat osv. Hur kalas som helst!

shopping + mina jeans och en "jacka" som noeline köpte

På fredagen  tog vi bussen ner till slussen (som alltid HAHA!) och gick upp upp upp och hamnade i en park vid en kyrka med utsikt över hustaken. Vi åt lunch dvs. jordgubbar och chocklad och skuttade runt där i de 20 grader som vädret bjöd på. Emma kom till lägenheten och bjöd på champagne (chocklad, jordgubbar & champagne på en och samma dag ojojoj) sen gick vi till en resturang som bjöd på kalasmat och Stockholms finaste utsikt. Ja, den var nomenerad till det men all rätt, tsm med Emma och Andreas.

Yes, uppe i parken

På lördagen gick vi på stan med Emma, stressade runt lite och köpte mat och rosé till fest på kvällen. Jag och Noeline tog tunnelbanan hem runt halv 4 tiden och fixade oss och stökade ner ännu mer i lägenheten . Sen skulle vi ta bussen till slussen (som alltid ;p) men bussen kom inte. Nä visst ja, det var halv maraton och avstängda vägar. Taxi gubben fick komma och köra oss till 25-års fest. Det var skitkul och jag trodde jag skulle dö av skratt när vi förlorade "tips promenaden" med ALLA FEL men vi fick världens bästa tröstpris - såpbubblor som vi underhöll oss med på vägen hem vilket också gjorde att vi missade bussen, haha nemas problemas. Josefin och Erica ringde mig under kvällen men jag hann bara prata med Josefin men fick ett kul sms av Erica också, HAHA.
Och kvällens motto var "nehe tjejer nu ska jag stryra upp det hela med lite chockladsås" som Ullrika vår fnisskompis sa, jag skrattade så jag veknade. Dessutom så är Noeline en trädgårdstomte! xD



Första bilden från festen när vi åt mat mums! den andra bilden är på mig och nån dude på vägen hem, jag ser ut som en kratta jag vet men det var sjukt kul!

kvaliteten är inte bäst här men checka såpbubblorna!

Vi kom hem och packade och somnade 2 timmar innan vi skulle upp och åka hem, det blev tåg tåg tåg och vi mådde som vi förtjänade ungefär. usch, jag ville (vi ville) inte hem. Tack Noeline för vääääärldsbäst tid! Stockholm snart igen, oh jag tackar inte nej.

puss på det rätta stället
with love/josefin

Kommentarer
Postat av: josefin

DUDE !! DU OCH JAG SKA TILL STHLM EN DAG. DET LOVAR JAG DIG MIN SKÖNA BÖNA !!! <33333

2008-09-09 @ 10:11:50
URL: http://joseeefiin.blogg.se/
Postat av: josefin

2008-09-09 @ 11:18:58
URL: http://joseeefiin.blogg.se/
Postat av: Noeline

Nu kan jag se inlägget,du fick med allt typ ju! Oh, tack för en askanon resa! Imorgon är det Onsdag, vi tar 9.35 planet igen eller?:D <3

2008-09-09 @ 16:22:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0