tröttsamt

Visst är det härligt när solen skiner, jag lever alltid lite extra mycket när solen bestämmer sig för att kikar fram (vilket jag tycker att den borde göra allt mer ofta). Eftersom min säng står precis vid fönstret vaknar jag efter hur starkt solen lyser in genom det på morgonarna dvs. när klockan inte väcker mig, idag lös det starkt och ljust och jag klev upp tidigt. Jag burrade in mig en stor tung filt i en solstol innanför glasaltanen vi har bakom huset. Genom att öppna upp skjutdörren precis så att solen kan kika in men ändå sitta "inomhus" i altanen gör att man ändå solar sig men får helt vidstilla och varmt samtidigt. Där satt jag imorse och läste ut min bok jag påbörjade i torsdes kväll; Mossvikenfruar - chansen. Den rekomenderas, lättläst och svår att slita sig ifrån innan den tar slut.

Jag började känna mig som en riktig pensionär där jag satt och solade endast mitt ansikte under en filt med smulor på magen och en bok i mina händer då solen tillslut gick i moln. Typiskt. Snabbt blev jag jättetrött och matt, jag är trött på att vara trött det är helt enkelt tröttsamt. Jag tror jag behöver börja träna, för att kunna bli rik på egergi som man bara blir efter ett rejält träningspass. Jag får tjata på mamma helt enkelt, jag är för snål för att betala själv.

snart börjar deckare på tv och det har blivit en söndags tradition att samla hela familjen framför tvn på söndagskvällar och se på hur karaktärerna i "mord i sinnet" löser de mest kompliserade fallen.

puss på det rätta stället
with love/josefin


Kommentarer
Postat av: Hp

ha en fin kväll!

2008-09-23 @ 19:53:57
URL: http://hape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0