idag är det bra att heta josefin

Idag fick vår klass tillbaka våra nationella prov i matematik B. "Jag är lite besviken, mer än halva klassen har fått IG"  började vår lärare lektionen med att säga. Tusan också, sa jag (läs: helvete fanskap jävla kärring! tänkte jag). Sen delade hon ut proven. "Godkänt är 12 poäng" sa hon då. Jag vände pappret och såg en summa där det stod 10 poäng. Helvete fanskap, sa jag då. (läs: helvete fan jävla bajs, jag dör, HELVETE också, tänkte jag.)

Men vet ni? Jag ångrar att jag kallade min lärare för kärring en, två, tre kanske fyra gånger på ungefär 5 minuter då hon lite senare smet förbi mig och sa att jag får godkänt i kursen ändå. Trots IG i nationella prov.

Sa jag kärring? Jag menade såklart underbaring. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0